Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Isnin, 15 Oktober 2012

Ayat biar betul



Penyebaran maklumat produk melalui kain rentang dan risalah amat diperlukan. Memaklumkan kepada orang ramai apa produk yang ditawarkan berada di pasaran dengan harapan orang ramai yang membaca maklumat tersebut akan terus menghubungi kita dengan segera dan cepat. Sememangnya itu yang kita mahukan. Setiap kos yang dikeluarkan memerlukan pulangannya dapat digantikan semula agar kerugian dapat dielakkan sama sekali. Kerana itu nombor talian telefon dipamirkan maklumat tersebut agar lebih mudah bagi mereka yang berminat dapat berhubung terus tanpa menemui kegagalan.

Bagaimana pula kalau surat tawaran, e-mel ataupun SMS dilakukan? Masih sama rentaknya. Menghantar segala maklumat akan produk yang kita tawarkan di hantar terus kepada mereka secara personel. Pasti mereka akan membaca apabila mereka menerimanya. Ayat yang sama dengan nombor talian telefon yang sama masih terus kita lakukan seperti mana kain rentang atau risalah yang kita pamir dan edarkan. Menunggu dan mengharap agar mereka yang melihat, membaca dan menerimanya secara khusus dapat sangat menghubungi diri kita.

Semuanya telah diusahakan dengan melakukan pelbagai cara. Tapi malangnya masih terdapat kekurangannya dalam mendapatkan temu janji. Ini belum soal mendapatkan penutupan jualan lagi. Terdapat perbezaan kaedah dan cara antara tatapan orang ramai dengan prospek/pelanggan yang kita sasarkan. Bagi prospek/pelanggan yang disasarkan, ayat yang dihantar perlu ada kelainannya dan jangan sama sekali di samakan seperti kita lakukan pada kain rentang atau risalah-risalah yang kita hantar.

Mungkin perkara sebegini boleh kita ubah ayatnya apabila melakukan penghantaran SMS atau e-emel kepada sasaran prospek/pelanggan dan pastikan ayat tersebut tidak sama dengan apa yang ada pada kain rentang atau risalah yang kita edarkan iaitu dari

Jika berminat atau untuk mengetahui lebih lanjut sila berhubung.......

Dengan

Saya akan menghubungi Encik/Cik/Puan pada minggu hadapan bagi membincangkan lebih lanjut

Maklumkan dan beritahu awal tentang kesudian kita menghubungi prospek/pelanggan yang akan kita telefon dengan harapan mereka telah bersedia menunggu panggilan dari kita.Kena ubah sedikit untuk mendapatkan impak yang besar kembali kepada kita. Dah kata nak hubungi mereka minggu hadapan jangan pula dilupakan pula. Pastikan setiap kali kita lakukan penghantaran satu program peringatan semula dapat kita lakukan sebelum penetapan temu janji boleh diperoleh. Tak cuba mana nak tahu berjaya atau tidak. Yang penting lakukan dahulu agar kita tahu kesan dan impaknya bila kita melakukannya.

Kaedah untuk mendapatkan pelanggan perlu ada. Bukan perancangan sahaja tapi tindakan kena ada. Lakukan jualan bukan bermakna pelanggan cari kita tapi sebenarnya kita yang perlu mencari pelanggan. Jangan putus asa dan mudah kecewa tapi sentiasa rajin dan mahu untuk mencarinya tidak kira dimana dan bagaimana kita boleh mendapatkan prospek/pelanggan tersebut. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan