Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Rabu, 5 Mac 2014

GANJARAN GIGIH BERUSAHA



Pn Nor Hafiza Othman bersama keluarganya


Bukan untuk berkempen atau mengatakan ini adalah terbaik. Cuma tertarik dengan apa yang telah disiarkan dalam kolum BH Famili di Akhbar Berita Harian bertarikh 4hb Mac 2014 muka surat 6-7. Bertajuk ‘Ganjaran Gigih Berusaha’ mengisahkan tentang seorang Konsultan Unit Amanah bernama Nor Hafiza Othman atau Eja berusia 38 tahun yang telah berjaya dalam bidang  yang diceburinya hanya dengan menjual Unit Saham Amanah sahaja.


Seorang yang telah mendapat pendidikan tinggi hingga ke pusat penggajian tinggi dan telah berjaya mendapat pekerjaannya boleh berubah menjadi seorang usahawan yang berjaya. Hanya kerana melihat orang yang tidak berpelajaran masih mampu menjana pendapatan yang tinggi hanya dengan melakukan jualan Amanah Saham telah mendorong bagi beliau untuk keluar dari zon selesa dunia makan gaji kepada perniagaan pula.

Semuanya dilakukan dengan kesungguhan yang ada bagi berjaya mendapatkan pelanggan pertamanya melalui kenalannya sendiri. Tak perlu cari orang lain. Memadai dengan kenalan kita terlebih dahulu. Dengan berniat terlebih dahulu kalau berjaya dengan pelanggan ini beliau sanggup untuk berhenti kerja dan melakukan jualan Amanah Saham ini secara sepenuh masa. Hasil nekad beliau berjaya mendapatkan pelaburan pertama pelanggannya berjumlah RM78,000 yang boleh menghasilkan komisen sebanyak RM1,500 hanya dalam tempuh dan masa hanya 15 minit sahaja.

Dari situlah bermulanya minat beliau untuk meneruskan sahaja kariernya dalam bidan penjualan Amanah Saham sehingga sekarang. Bagi meneruskan kejayaan beliau dalam melakukan jualan Amanah Saham ini secara konsisten dan berterusan beliau mengambil langkah-langkah berikut bagi memastikan kejayaan sentiasa berada di sisi beliau iaitu

i.             Sentiasa mendapatkan rakan-rakan yang positif dan betul. 

ii.           Mencari kenalan dahulu bagi melakukan jualan sebelum menemui orang lain sebagai pelanggannya

iii.          Tidak perlu mencari orang-orang yang kaya-kaya atau tinggi darjat dan pangkatnya. Sekadar orang yang berpendapatan sederhana sahaja itu sudah cukup dari memadai.

iv.          Nekad untuk melakukannya dan sanggup keluar dari Zon Selesa.

v.            Yakin dan percaya tidak semestinya orang yang tidak berpelajaran tidak mampu untuk mencapai kejayaan mengatasi orang yang sudah mempunyai pekerjaan tetap bergaji besar dan berjawatan tetap.

Di mana ada kemahuan pasti di situ ada jalannya. Satu contoh kejayaan hasil dari gigih berusaha bagi membolehkan mendapatkan ganjaran seperti mana yang diimpikan dan dimahukan. Tiada istilah tidak boleh melakukan walaupun telah berada di zon selesa. Satu pengajaran dan iktibar yang baik buat kita semua bagi mencapai kejayaan. Kalau orang lain boleh melakukannya kenapa kita tidak mampu pula. Alang-alang menyeluk pekasam biarlah sampai ke pangkal lengan.

Rujukan perniagaannya di Strikers Agency di www.xostrikers.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan