Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Sabtu, 7 Julai 2012

Tarik Perhatiannya dengan Jenaka


Memang tidak dinafikan tidak siapapun didunia ini yang tidak mahukan lawak jenaka ataupun humor terjadi kepada sesiapapun juga. Semua orang memerlukan dan mahukan keseronokan. Kegembiraan dan menghiburkan hati pasti memberikan ubat yang terbaik untuk diri kita sendiri terutama ketika berada di dalam kesedihan ataupun kekecewaan. Tapi adakah ianya cukup memadai bagi kita dibenarkan kepada kita sentiasa memberikan sesuatu humor atau lawak jenaka kepada prospek yang belum kita kenali terlebih dahulu?

Tidak dinafikan melihat ketika bertemu dengan prospek akan memberikan satu kelebihan kepada kita untuk melakukan jualan dengan lebih baik lagi ketika terdapat satu suasana yang ceria dan segar. Prospek yang tidak kenali apatah lagi prospek yang juga tidak mengenali kita amat mengharapkan agar ada unsur-unsur bersopan santun dan berhemah kelakuan terjadi dan berlaku terlebih dahulu. Sebaik-baiknya jangan berlaku di awal pertemuan mengeluarkan idea-idea yang humor dan sinis kepada prospek yang kita temui kerana di takuti prospek tersebut akan mudah terasa hati apatah lagi mungkin boleh mendatangkan kemarahan seseorang. Walaupun niat kita itu cukup murni dan suci tapi perlu berhati-hati dengan tindakan kita walaupun kita hanya melakukannya untuk

i.                     Menarik minat prospek kepada kita

ii.                   Menonjolkan kebolehan kita yang cukup kreativiti

iii.                  Seolah-olah mengambil berat yang dirasakan cukup tegang dan memboringkan

iv.                 Menghidupkan suasana yang mungkin hambar dirasakan

v.                   Memberikan satu hiburan terlebih dahulu

vi.                 Ingin merapatkan lagi hubungan dan silaturrahim dengan prospek yang ditemui

Sebaik-baiknya ambil langkah dan kaedah yang paling selamat terlebih dahulu. Kaji suasana dahulu dapatkan mod prospek dan berikan penerangan sebaik yang mungkin agar prospek tahu apa yang kita mahukan darinya. Wujudkan soalan-soalan yang berkaitan agar kita terlebih dahulu memahami apa yang diperlukan dan bagaimana untuk selesaikan permasalahan yang dihadapinya. Itu yang sepatutnya dilakukan. 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan