Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Selasa, 17 Julai 2012

ATASI APABILA LEWAT TERIMA KEPUTUSAN


Tension juga kalau di fikirkan tatkala dalam melakukan penutupan jualan, prospek/pelanggan masih enggan dan sukar memberikan kata putus darinya. Penat macam ni. Dah diberi penerangan tapi prospek/pelanggan masih buat muka blurr sahaja. Nak di paksa tak boleh nak di pujuk nanti di katakan tak beri peluang kepadanya buat keputusan. Habis tu agak-agak nak buat macamana? Mesti ada sesuatu yang perlu dilakukan terlebih dahulu.

Dalam keadaan seperti ini, adalah penting buat kita untuk memahami dahulu kenapa perkara seperti ini berlaku. Mungkn ada sebabnya kenapa liat dan sukar sangat nak berikan keputusan sama ada menerimanya ataupun tidak. Antaranya berkemungkinan mungkin di sebabkan

i.                     Prospek/pelanggan merasakan bukan ada kepentingan buat dirinya

ii.                   Prospek/pelanggan tidak mahu terburu-buru melakukan keputusannya

iii.                  Prospek/pelanggan tahu yang mereka bukanlah orang yang melakukan jualan

iv.                 Prospek/pelanggan belum bersedia untuk membelinya

v.                   Prospek/pelanggan hanya hendak ambil tahu sahaja

vi.                 Prospek/pelanggan merasakan kita hanya mengganggu masa mereka sahaja

Macam-macam sebabnya kenapa masih tak boleh lagi berlaku penawaran yang di lakukan tetap masih tidak di terima. Sentiasa perlu di ingati setiap masalah pasti ada penyelesaiannya. Jadi jangan mudah untuk di kuatiri apatah lagi perlu di takuti. Yang penting dan perlu untuk di ingati setiap langkah dan perbuatan kita jangan sama sekali kita pastikan tiada langsung bersikap terburu-buru, terhegeh-hegeh ataupun kemaruk perasaan di tunjukkan dan di tonjolkan kepada prospek atau pelanggan di hadapan kita.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan