Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Selasa, 22 November 2011

REFERRAL - PERLU UNTUK MENDAPATKANNYA


Atasinya kelemahan yang ada untuk mendapatkan referral daripada pelanggan dengan penyelesaian yang terbaik. Kita dapat referral bermakna untuk kepentingan kita juga bukannya untuk orang lain atau rakan sekerja kita. Kita buat kita dapat. Antara langkah-langkah yang perlu kita lakukan adalah

i.                     Maklum dari awal lagi kita perlukan referral

ii.                   Tunjukkan referral yang bagaimana kita perlukan dari pelanggan

iii.                  Didiklah mereka agar keperluan referral juga boleh dimanfaatkan bersama

iv.                 Prestasi adalah berterusan dan bukannya bermusim

v.                   Bersungguh-sungguh mahukan referral jangan sama sekali buat-buat lupa untuk meminta

vi.                 Tunjukkan kesungguhan kita amat memerlukan referral dari pelanggan

vii.                Berkompromi secara baik dan bijak

viii.              Mohon dengan baik dan hormati keputusan pelangan

ix.                 Hargai apa yang telah kita dapati dan beri penghargaan

Makin banyak kita dapat referral semakin banyak lagi jualan kita boleh di perolehi. Semakin banyak jualan kita bermakna pendapatan kita juga akan semakin banyak dan bertambah.  Cukup bersangkut paut antara satu dengan yang lain hanya semata-mata ianya bermula dari referral sebagai leads kita dalam melakukan jualan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan