Atasinya kelemahan yang ada
untuk mendapatkan referral daripada pelanggan dengan penyelesaian yang terbaik.
Kita dapat referral bermakna untuk kepentingan kita juga bukannya untuk orang
lain atau rakan sekerja kita. Kita buat kita dapat. Antara langkah-langkah yang
perlu kita lakukan adalah
i.
Maklum dari awal lagi kita perlukan referral
ii.
Tunjukkan referral yang bagaimana kita perlukan
dari pelanggan
iii.
Didiklah mereka agar keperluan referral juga boleh
dimanfaatkan bersama
iv.
Prestasi adalah berterusan dan bukannya bermusim
v.
Bersungguh-sungguh mahukan referral jangan sama
sekali buat-buat lupa untuk meminta
vi.
Tunjukkan kesungguhan kita amat memerlukan
referral dari pelanggan
vii.
Berkompromi secara baik dan bijak
viii.
Mohon dengan baik dan hormati keputusan pelangan
ix.
Hargai apa yang telah kita dapati dan beri
penghargaan
Makin banyak kita dapat
referral semakin banyak lagi jualan kita boleh di perolehi. Semakin banyak
jualan kita bermakna pendapatan kita juga akan semakin banyak dan bertambah. Cukup bersangkut paut antara satu dengan yang
lain hanya semata-mata ianya bermula dari referral sebagai leads kita dalam
melakukan jualan.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan