Begitulah relax nya dan pentingnya
kenapa setiap apa juga yang prospek/pelanggan tidak berpuas hati dengan kita
cuba mencatatnya di atas sekeping kertas sebagai satu nota dan panduan untuk
diri kita semula. Lakukan perkara ini
sebaik-baiknya supaya kita tidak
I.
Tidak mudah lupa
II.
Terhindar dari rasa panik, terkejut dan geram jika ada
III.
Tidak tertinggal pun mana-mana perkara yang di
rasakan penting dan perlu di maklum balas
IV.
Tunjukkan kita benar-benar ambil berat dan perhatian
sewajarnya
V.
Ada masa untuk kita fikirkan jawapannya tanpa
mereka sedari
VI.
Memberi lebih keyakinan bagi jawapan dan maklum
balas
Per gunakanlah teknik ini
yang agak simple, ringkas dan mudah semasa berhadapan dengan prospek/pelanggan
yang mula memberikan bangkangan kepada kita setelah penawaran produk di
lakukan. Sentiasa buka nota/diari di
bawa ke mana sahaja bagi memudahkan tugasan kita. Apa yang penting pengetahuan
produk, ciri-cirinya dan kelebihan yang ada perlu di fahami dengan mendalam dan
baik. Pastikan juga setiap kelemahan pesaing kita turut kita ketahui dan fahami
sebagai satu senjata yang perlu kita per siapkan.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan