Dalam kita mengemukakan
persoalan ringkas untuk menarik perhatian prospek/pelanggan melakukan maklum
balas yang di kehendaki oleh kita sendiri semata-mata mendapatkan info yang
diperlukan kita harus ingat
langkah-langkah berikut
i.
Kemukakan soalan-soalan kepada prospek/pelanggan
yang ditemui dengan soalan-soalan yang mudah dan senang untuk mereka
menjawabnya
ii.
Berikan soalan-soalan pendek tanpa perlu
prospek/pelanggan memikir panjang memberikan jawapannya, jawapan yang di
kemukakan sebaik-baiknya di jawab secara spontan sahaja.
iii.
Elakkan sama sekali menanyakan soalan-soalan
pendek yang sama dan berulang
iv.
Jangan wujudkan suasana prospek/pelanggan menjadi
boring dan membosankan
Pembelajaran dan latihan yang
berterusan amat diperlukan bagi menjamin skil mengemukakan soalan-soalan pendek
yang diperlukan dapat dikemukakan dengan baik dan berkesan apabila berhadapan
dengan prospek/pelanggan. Tanpa soalan-soalan pendek yang kreatif dan menarik
minat prospek/pelanggan berinteraksi dengan kita, bagaimana kita boleh
mendapatkan penutupan jualan sepertimana yang dikehendaki. Semakin kita mempraktikkannya semakin
mematangkan dan memahirkan lagi skil kita apabila bertemu dengan
prospek/pelanggan yang lain. Kita penentu segala-galanya untuk mencapai
kejayaan milik kita sendiri.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan