Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Sabtu, 4 Januari 2014

FOTO SEBAGAI SATU KAYU UKURAN





Sememangnya gambar adalah satu medium buat seseorang sebagai satu bahan rujukan dan koleksi peribadi. Tidak kiralah sebagai satu kenangan pahit atau manis, melepaskan rindu, mengingati seseorang atau peristiwa boleh dilakukan hanya dengan sekeping gambar. Tambahan pula di zaman sekarang mengambil sekeping foto atau gambar untuk disimpan sebagai satu memori dan kenangan cukup mudah untuk dilaksanakan. Hanya perlu menggunakan kamera bimbit yang ada itu sudah cukup memadai. 

Pergunakan sebaik mungkin. Bermula sempena tahun baru ini ambil gambar kita sekarang ini. Simpan baik-baik tidak kiralah dalam telefon bimbit kita sendiri atau mencetaknya. Dapat dicetak itu lagi baik dan sebaik-baiknya di letakkan di dinding bilik kita. Gunanya nanti apabila cukup setahun dan akan berakhir tahun nanti ambil sekali lagi gambar kita di lokasi yang sama. Ambil gaya terbaru kita di akhir tahun pula.

Sudah di ambil tengok perbezaannya pula. Adakah kita kelihatan lebih hebat atau sebaliknya. Bagaimana taraf kehidupan kita nanti dengan gambar yang terbaru pula. Semuanya boleh dilakukan perbandingannya nanti. Berjaya atau tidak apa yang kita lakukan dalam jualan dalam gambar tersebut boleh menceritakan segala-galanya semula kepada kita. Semuanya bergantung pada taksiran kita sendiri.

Kalau kita masih tidak berubah dan masih lagi di tahap yang sama sesuatu perlu dilakukan agar kita tahu apa tindakan terbaik yang boleh kita perbetulkan semula. Berubah demi mencapai kejayaan bukannya satu omongan dan impian kosong belaka. Pergunakan teknik menangkap gambar ini ketahui perbezaannya agar kita mampu dan boleh lakukan yang terbaik merubah kepada kejayaan yang kita cari selama ini. Demi karier tidak ada salahnya. Yang salahnya adalah sampai bila pun kita masih ditakuk lama masih tidak mahu untuk berubah sampai bila-bila. Praktik kan dengan sebaik yang mungkin. Selamat menyambut kehadiran 2014.