Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Selasa, 4 Oktober 2011

DISIPLINKAN DIRI


Terdapat LAPAN cara bagaimana untuk mendisiplinkan diri anda sendiri bagi mencapai kejayaan yang di idamkan. Bagi mendapatkan hasil yang lumayan supaya lebih berdisiplin dan bertanggung jawab adalah di sarankan agar anda sentiasa melakukan latihan demi latihan dan pencarian ilmu tanpa merasa penat dan putus asa berulang kali tanpa rasa jemu sehinggalah ianya telah menjadi satu tabiat yang kekal, konsisten dan semula jadi kepada anda.



i.                    Penetapan matlamat dan tujuan yang kukuh

ii.                  Perancangan dan penyeliaan semula tiada kesilapan tidak berulang

iii.                Penetapan kepentingan dalam melakukan jualan

iv.                Penumpuan/ FOKUS dalam nilai-nilai kepentingan karier

v.                  Penjagaan kesihatan

vi.                Pencarian Ilmu

vii.              Penjagaan hubungan dimana sahaja

viii.            Penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah SWT

Tanpa disiplin yang jitu dan kukuh, tiada siapa pun yang boleh perbetulkan melainkan diri anda sendiri. Disiplin adalah tunjang yang perlu di bina kukuh demi memastikan kejayaan milik diri anda sendiri.  Tanpa disiplin diri yang kukuh agar sukar dan susah bagi anda menemui jalan-jalan kegemilangan yang di harapkan. Latih lah diri anda sentiasa supaya lebih berdisiplin dan sentiasa mahu berjaya bukan setakat karier anda dan kehidupan di dunia tetapi juga di akhirat kelak.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan