Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Sabtu, 8 Oktober 2011

CROSS SALE - STRATEGI

Sebenarnya banyak strategi yang telah kita boleh per gunakan dalam memastikan cross sale dapat di lakukan seperti


·         flyers yang di satukan

·         satu borang tapi merangkumi semua produk

·         meletakkan bunting, poster dan banner di merata tempat 

·         Setiap hari satu produk di tawarkan secara khusus

·         Rajin membuka mulut

·         Sasaran di tetapkan pada semua produk yang di tawarkan

·         Kenal pasti produk apa yang mendapat sambutan di pasaran supaya mudah di tawarkan bersama produk utama


Anda gagal melakukan ‘Cross Sale’ bermakna anda telah memberi peluang kepada pesaing untuk melakukannya. Pesaing untung anda yang akan menanggung kerugian sebenarnya.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan