Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Ahad, 3 Ogos 2014

BISU SEKEJAP SAHAJA




Elok kalau di amalkan ketika berinteraksi atau ketika memberikan persembahan. Tiba-tiba membisu seketika ketika menjual. Bukan kerana tersentak atau panik tapi sekurang-kurangnya memberi banyak ruang kepada kita dan mereka memberikan satu keputusan yang di mahukan. Per banyakkan bersabar dan tenang dalam melakukannya. Jangan gopoh dan tergesa-gesa tapi beri tumpuan sewajarnya.

Bukan di tuntut buat bodoh sahaja tapi kena membisu seketika dan sekejap sahaja bagi tujuan

i.             Beri peluang mereka berfikir sama ada mereka faham atau tidak apa yang kita sampaikan. Sekurang-kurangnya kita turut memahami di peringkat mana yang masih belum difahami mereka dan untuk kita ulang semula beri kefahaman sewajarnya.

ii.           Beri ruang pada mereka untuk mula berinteraksi secara dua hala. Ada sesi mencelah dibenarkan agar memudahkan mereka kemukakan persoalan-persoalan yang sepatutnya. Lagi banyak soalan yang di kemukakan lagi banyak yang boleh di fahami oleh mereka dan kita.

iii.          Sekurang-kurangnya kita boleh fikirkan apa tindakan selanjutnya. Tidaklah nanti kita terlalu merapu atau panik yang bukan-bukan. Susun strategi yang memberi keyakinan dan kefahaman kepada mereka mendapatkan kepercayaan dan minat mereka pada produk yang ditawarkan.

iv.          Sememangnya keadaan dan situasi yang dihadapi boleh memberikan satu ruang dan peluang yang melegakan pada kedua-dua pihak. Sudah tentu keharmonian ketika berinteraksi dapat di kekalkan sehingga penghujung pertemuan nanti.

v.            Elakkan kepentingan diri sendiri bagi memberikan banyak peluang kepada mereka untuk mengetahui lebih mendalam lagi. Sekurang-kurangnya kita akan lebih memahami apa yang mereka cari dan mahukan untuk disesuaikan dengan produk yang ditawarkan.

Jangan gopoh dan jangan melatah yang bukan-bukan. Tindakan yang wajar perlu dilakukan oleh memberikan kesan dan impak yang baik pada ketika kita melakukan jualan kepada mereka. Penawaran yang baik dan memuaskan hati mereka sudah pasti memberikan yang terbaik buat mereka untuk lebih terpesona, yakin dan kepuasan terhadap apa yang ditawarkan. Sekurang-kurangnya tidaklah kita panik yang bukan-bukan ketika kita menjual.