Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Sabtu, 22 Februari 2014

JELAJAH JAKARTA - SIMPLE TAPI CUKUP KREATIF




Sesuatu yang tidak perlu dilepaskan peluang apabila terpanggil menyertai rombongan melancung ke Jakarta bagi sesi 2014. Di samping menikmati keindahan panorama di Jakarta, telatah dan gelagat penduduk di Jakarta dalam melakukan jualan merupakan satu kelebihan yang tidak perlu untuk di elakkan. Semuanya ingin menimba ilmu dan mencari sesuatu yang baru ketika berada di sini. Betullah bak kata pepatah semakin jauh kita melangkah untuk berjalan semakin luaslah pula pengalaman baru untuk ditimba dan dikutip.

Untuk perkongsian ilmu kali ini dalam tips jualan, terpandang saya pada saya jenis perniagaan yang hanya dijalankan di tepi jalan sahaja di tengah-tengah Kota Jakarta ini iaitu saya perniagaan yang menawarkan khidmat penyelenggaraan pada kenderaan hanya pada sebuah gerai sahaja. Di Malaysia belum lagi saya temui perniagaan seperti ini. kalau ada pun hanya boleh terdapat di kedai-kedai aksesori kereta sahaja.

Di Jakarta sebaliknya berlaku di mana hanya terletak pada sebuah gerai sahaja mampu menawarkan khidmat seperti Power Window, Central Locking, Alat Ganti Side Mirror, pencucian Lampu kenderaan  dan kunci kereta. Agak hebat dengan tawaran yang sungguh unik yang tiada siapa mampu melakukannya di Malaysia. Amat mengagumi atas kreativiti pemuda tersebut dalam menawarkan jualan kepada bakal pembeli atau pelanggan. Mana tahu mungkin ada seseorang yang mampu melaksanakannya di Malaysia pula.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan