Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Jumaat, 19 Ogos 2011

LAKUKAN ‘UP SALE’

Pelanggan keluar masuk kita temui, tetapi kita sentiasa gagal untuk mendapatkan semaksimum bagaimana kita perlu per gunakan kemahuan pelanggan yang telah mengesahkan bahawa pelanggan akan mengambil produk yang kita tawarkan.

Biasanya kalau kita pergi McDonalds atau  katalah kita pergi ke KFC, apabila kita telah memesan makanan dan ingin mengambil air minuman segelas biasa kebiasaannya Juruwang tersebut akan cuba memancing kita dengan menawarkan tawaran hanya tambahkan 30 sen sahaja anda akan menerima sebuah gelas yang lebih besar. Jualan ‘Up Sale’ ini kebiasaannya pelanggan tidak akan menolakkan begitu sahaja kerana

i.                     Pelanggan di waktu itu memang dalam keadaan ‘Mood Membeli’

ii.                   Walaupun kena tambahan wang tapi tetap bersetuju

iii.                  Lebih mudah terpengaruh bila di beritahu walaupun poster-poster memaklumkan tawaran tersebut berada di kiri kanannya

iv.                 Penerangan yang jelas dan mudah di fahami

v.                   Mesra di layani

Apa yang penting, sentiasa mengambil kesempatan dan peluang yang ada di depan mata kita, beri penerangan yang betul berapa banyak mereka layak untuk mendapat kemudahan. Maksimumkan peluang yang ada di depan mata kerana PELANGGAN tersebut sememangnya berkehendakkan perkhidmatan kita di waktu itu.  

Bantu pelanggan dan per mudahkan pelanggan melakukan keputusan yang boleh bukan sahaja di manfaatkan oleh pelanggan tetapi juga kepada kita sekali. RAJIN BUKA MULUT HASIL PASTI LUMAYAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan