Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Khamis, 18 Ogos 2011

KUASA PELANGGAN JANGAN DI LUPAKAN

Bagaimanakah jika ada seorang Penjual berkenaan menekan atau memberikan tawaran terbaik beliau kepada pelanggan tersebut supaya pelanggan tersebut dapat memberikan komitmen segera untuk membeli?
                 
Apakah perasaan pelanggan tersebut?
                 
Apa tindakan terbaik untuk pelanggan itu lakukan?
                
Adakah sepatutnya pembelian ini dapat terus di lakukan?
                 
Bagaimana hati dan perasaan pelanggan tersebut atas desakan dari tawaran itu?
                 
Adakah pelanggan akan merujuk seseorang lagi sebelum keputusan di buat?
                 
Pelanggan akan berlalu dan beredar begitu sahaja?

Jadi di sinilah tugasan kita dalam memainkan perasaan dan emosi pelanggan untuk membantunya melakukan keputusan  sama ada menerima atau tidak tawaran yang di tawarkan.  Kebijaksanaan kita mengawal PELANGGAN dalam menerima tawaran kita amat di perlukan.

Ingatlah sentiasa, setiap pelanggan mempunyai hak mereka yang tersendiri untuk menerima dan menilai terlebih dahulu sebelum memberikan jawapannya kepada kita sama ada mahu ataupun tidak.

Oleh itu, sentiasa dapatkan corak dan cara bakal pelanggan kita membuat keputusan untuk sentiasa menerima tawaran yang kita persembahkan kepada mereka. 

Meletakkan kepentingan kebaikan produk kita di hati dan sanubari bakal pelanggan di samping menunjukkan perkhidmatan kepadanya akan memudahkan lagi pelanggan melakukan keputusan untuk menerima kita.   

Sentiasa ‘Follow- uptanpa erti putus asa akan membuahkan hasil seperti mana yang di kehendaki.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan