Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Khamis, 11 Disember 2014

8 PENYEBAB MENJUAL PADA HARGA TIDAK BERKESAN



Artikel dari Mark Hunter, Konsultan, Penulis Buku dan Motivator Jualan yang boleh di rujuk terus di www.saleshunter.com 

 

Jadi, anda merasakan yang anda adalah penjual yang handal kerana anda telah mendapat harga yang dikagumi dan anda mempunyai fleksibiliti untuk membuat ia lebih hebat apabila di perlukan .

Apa yang nyata sebenarnya adalah anda menjual pada harga bukan pada kehebatan, kelebihan dan kelebihan pada produk.

Berikut adalah 8 sebab mengapa menjual pada harga tidak berfungsi:

1. harga semasa anda ( yang anda fikir begitu hebat kerana ia adalah lebih rendah daripada pesaing tawarkan ) adalah satu hari nanti harga yang ditawarkan tidak dapat mengatasi harga pesaing yang lebih rendah boleh tawarkan. Ya , salah seorang daripada mereka akan berlumba pula memotong harga mereka , memaksa anda untuk menurunkan lagi harga anda.

2. Pelanggan yang membeli pada harga yang rendah sahaja akan meninggalkan anda begitu sahaja sebaik sahaja mereka dapat mencari harga yang lebih rendah di pasaran.

3. Apabila harga adalah sebab pelanggan membeli , sebenarnya mereka gagal untuk menghargai nilai atau nilai sebenar produk yang anda telah berikan .

4. Jika satu-satunya sebab pelanggan anda akan membeli adalah kerana harga yang rendah ditawarkan, maka tidak ada gunanya penjual di perlukan. Menjual pada harga rendah pasti tidak memerlukan penjual . Sebuah laman web mempromosikan tentang harga adalah memadai.

5. Sampai bila anda tidak akan mencapai tahap keuntungan yang tinggi yang anda perlukan untuk mengekalkan perniagaan anda , apatah lagi untuk berkembang dan melebar luaskan lagi jualan.

6. Anda merosakkan pasaran dengan memaklumkan semua pelanggan anda dan pasaran secara umum tentang kedudukan nilai dengan harga anda .

7. Sampai bila-bila jualan yang berasakan pada harga tidak akan menarik pelanggan untuk membeli lagi pada harga penuh apabila harga sebenar ditawarkan

Ini bermakna satu-satunya cara untuk menjaga kesetiaan mereka sebagai pelanggan adalah dengan terus menerus menjual kepada mereka pada harga diskaun .

8. Pelanggan yang membeli daripada anda berdasarkan harga yang rendah , pasti tidak akan menghargai nilai dan akan menghentam anda dan syarikat anda selama-lamanya untuk urus niaga tambahan dan perkhidmatan tidak sepadan dengan harga yang diperolehnya.

Menjual pada harga adalah satu tindakan yang tewas . Tidak kira bagaimana menarik ia mungkin kelihatan untuk menjual pada harga , satu-satunya perkara yang anda akan lakukan ialah menyesuaikan diri anda menanggung kerugian yang lebih besar lagi di masa hadapan .


Tiada ulasan:

Catat Ulasan