Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Rabu, 28 September 2011

REFERRAL - KENAPA DI PERLUKAN

Kenapa referral ini amat di perlukan oleh anda?

Cuba ubah cara pemikiran dan tindakan anda tentang mendapatkan referral supaya pelanggan juga akan berubah untuk memberikan apa juga referral yang di kehendaki oleh anda dengan mudah dan senangnya. Perubahan amat di perlukan bagi mempertingkatkan lagi skil jualan anda.

i.                     Menjimatkan masa anda mendapatkan jualan


ii.                   Katakanlah anda mendapat 30 leads bermakna mungkin satu atau dua akan menerima penawaran produk. Berbeza dengan 30 referral dari pelanggan anda sendiri, mungkin sebanyak 50 – 70 peratus akan sudi untuk menerima penawaran anda. Mana yang lebih mudah?


iii.                  Mudah untuk menjual produk kerana kebiasaannya hebahan mulut sesama mereka sering berlaku dahulu.


iv.                 Penerangan kepada referral tidak se sukar jika di bandingkan dengan leads yang sedia ada


v.                   Lebih mesra dan mudah untuk menyampaikan maklumat yang di perlukan


Jadi selepas ini janganlah mudah dan lekas untuk merasa malu serta  membuang masa memohon kepada pelanggan referral yang boleh kita guna pakai bagi memudahkan lagi tugasan jualan anda. Biarlah ada satu cara yang mudah dan senang bagi anda mendapatkan pelanggan baru hanya semata-mata memohon dan meminta referral sahaja.   

Kalau anda tidak memulakannya dahulu agak-agak siapa?



Tiada ulasan:

Catat Ulasan