Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Isnin, 26 September 2011

Ada Leads jangan di biarkan sahaja

Your energy level will determine the impact

Orang Sales perlu menghargai setiap leads yg di perolehi.
  • Masalah yang berlaku disebabkan kita mengambil sikap sambil lewa dan ambil mudah dengan leads yang di perolehi. 
  • Kita telah bersusah payah membuat program untuk mendapatkan leads, malangnya kita lambat bertindak untuk menghubungi bakal pelanggan.
  • Kadang-kadang mengambil masa berbulan-bulan sedangkan pelanggan telah menunjukkan minat dgn produk kita. Ini menyebabkan mereka lari ke pesaing yang tawarkan produk yang sama kerana menganggap kita tidak serius.
  • Sepatutnya kita perlu memberi prioriti kepada external leads berbanding internal leads (data base). Bukan bermakna internal data base tidak penting tetapi apabila dari pelanggan yag external mula menunjukkan minat tentang produk yang di tawarkan seperti leads dari online, pembukaan booth, ceramah (talk) ataupun dari sahabat handai atau kenalan rapat mahupun dari rakan sekerja jangan di lepaskan peluang begitu sahaja.
Jangan sama sekali melepaskannya, bila dah terhidang di hadapan mata pergunakan ia

Sumber : Idea asal daripada Tuan Haji Mohd Noor Jab, Ipoh, Perak 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan