Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Jumaat, 2 Januari 2015

3 TINDAKAN PERMULAAN 2015




Sempena kehadiran 2015, nak berjaya dalam menjual pastikan kita sentiasa ingat melakukan 3 tindakan penting agar kejayaan yang kita mahukan sentiasa mampu untuk kita peroleh iaitu

1.    Apa juga kesilapan dan kesalahan yang telah kita lakukan pada tahun 2014 jadikan sebagai satu iktibar dan pengajaran paling berguna buat kita agar tidak sama sekali kita lakukan lagi dan berulang pada tahun 2015.

2.   Jangan sama sekali mudah merasa hebat dalam diri kita kerana ia membuatkan kita alpa, lupa dan bangga diri yang mengakibatkan sampai bila kita tidak mampu menjadi yang terhebat. Silap-silap nanti akan memudahkan pula kita melakukan kesilapan atau kesalahan yang sama sekali tidak kita sedari pula.

3.   Allah jangan kita abaikan sama sekali. Sama ada dalam keadaan senang atau susah, lega atau menyempitkan atau gembira dan sedih bergantunglah pada Allah sentiasa. Kita ingat pada Allah sudah pasti Allah akan sentiasa ingat juga kepada kita.

3 tindakan yang mudah tapi bukan senang untuk dipraktikkan. Jadikan sebagai satu amalan agar kita mampu mencapai apa juga yang kita mahukan sempena kehadiran 2015. Nak berjaya bukan main tibai cacamarba begitu sahaja melakukan jualan. Berfikir sentiasa muhasabah diri setiap masa agar bila menjual nanti tindakan terbaik yang pasti kita lakukan pula. Tiada penyesalan diri walau dalam apa jua keadaan yang kita hadapi sama sekali. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan