Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Sabtu, 28 Februari 2015

Sekolah Baru dan Sekolah Lama





1.    Sekolah baru menganggap prospek  adalah dengan menghantar e-mel . Sekolah baru tidak membuat susulan ke atas e-mel itu. Sekolah lama percaya prospek adalah melakukan secara panggilan dan di ikuti dengan e-mel.

2.   Sekolah baru menganggap  media sosial adalah hubungan boleh dilakukan. Sekolah lama berpendapat bahawa pertemuan dalam kehidupan sebenar adalah di mana hubungan dapat dijalinkan.

3.   Sekolah baru menghabiskan masa di belakang skrin. Sekolah lama menghabiskan masa di depan pelanggan.

4.   Sekolah baru menganggap pemasaran cara mudah mendapatkan leads. Sekolah lama tidak percaya dalam menunggu bagi lead mudah diperoleh.

5.   Sekolah baru menganggap demo adalah segalanya. Sekolah lama memikirkan perbualan dengan pelanggan adalah tindakan sewajarnya.

6.   Sekolah baru fikir bahawa  manfaat produk  akan mengurangkan keinginan dalam proses pembelian, bahawa dalam membuat perkara yang membawa  lebih transaksi . Sekolah lama percaya bahawa manfaat adalah dalam menyampaikan tahap yang lebih diyakini dan menyampaikan hasil strategik.

7.   Sekolah baru tidak mahu mengganggu sesiapa. Sekolah lama tidak percaya bahawa membantu orang itu mengganggu mereka.

8.   Sekolah baru tidak mahu meminta bakal pelanggan mereka untuk komitmen. Sekolah lama tahu bahawa jualan yang menghubungkan kesamaan antara  perbualan dan komitmen.

9.   Sekolah baru percaya membina syarikat adalah mengenai mendapatkan pelabur. Sekolah lama percaya bahawa membina sebuah syarikat adalah mengenai mendapatkan pelanggan untuk membayar.

10.       Semuanya mudah dalam sekolah baru. Sekolah lama terpaksa berhempas pulas perbaiki diri dan kemahiran.

Ikut peraturan dan kaedah-kaedah sekolah lama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan