Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Khamis, 13 Ogos 2015

MEMADAIKAH ILMU YANG ADA?


Melakukan jualan pasti kita akan lalui

1.    Risau untuk mendapatkan sasaran bakal pembeli

2.   Temu janji yang diharapkan tidak berjanji-janji lagi untuk ditemui

3.   Gugup ketika hendak menjual

4.   Merasakan cukup sukar mendapatkan penutupan jualan

5.   Menerima bangkangan dan bantahan jualan yang sukar untuk dibidas semula

6.   Hilang keyakinan diri

Ini antara yang sukar dalam melakukan jualan. Mungkin banyak lagi yang boleh diperkatakan lagi betapa menjadi kelam kabut dalam melakukannya. Serba salah dibuatnya sehingga kerisauan dan kebimbangan yang berlaku ini telah mengatasi kemahuan diri sendiri mendapatkan jualan seperti mana yang diidamkan.

Semuanya bergantung pada ilmu dan pengalaman kita dalam melakukan jualan. Tanpa ilmu sudah pasti kita tidak akan ke mana. Ada sahaja yang menimbulkan masalah. Tidak sama dengan orang yang berilmu dalam bidang jualan ini menjadikan seseorang itu menjadi serba tahu dan hebat bila melakukan jualan. Berusahalah dalam mencari ilmu jangan sama sekali diabaikan merasakan diri sudah cukup dengan apa yang dah ada. Ilmu Allah ini luas sehingga tiada kesudahannya. Kenapa perlu kita mudah merasa bangga dan tinggi diri merasakan ilmu yang ada sudah memadai? Berfikirlah sebaiknya.

Firman Allah bermaksud "Adakah sama orang-orang Yang mengetahui Dengan orang-orang Yang tidak mengetahui?" Sesungguhnya orang-orang Yang dapat mengambil pelajaran dan peringatan hanyalah orang-orang Yang berakal sempurna.” (Surah Az-Zumar Ayat 9).