Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Rabu, 30 Julai 2014

BETUL-BETUL LAKUKAN




Menjual juga merupakan membantu mereka dalam menyelesaikan masalah mereka. Fahami apa masalah sebenar mereka sebelum kita boleh rujuk produk yang bersesuaian dengan apa yang mereka tanggung selama ini sebelum satu solusi boleh ditawarkan. Jangan salah solusi nanti bantuan yang diberikan sepatutnya akan menjadi hilang kepercayaan pula kepada keupayaan sebenar dan niat kita.

Hulurkan sahaja bantuan pada mereka yang tak mahu tak reti dan tak mampu untuk selesaikan masalah mereka. Pastikan perkara berikut perlu ada kekuatan dalam diri kita terlebih dahulu sebelum boleh dan mampu selesaikan masalah mereka iaitu dengan cara

i.             Pengetahuan produk kena betul-betul kita fahami

ii.           Niat kena betul-betul untuk membantu walaupun mencari keuntungan adalah keuntungan utama

iii.          Sasaran bakal pembeli atau pelanggan betul-betul tepat dan menepati bersesuaian dengan produk yang di tawarkan

iv.          Kemukakan soalan-soalan yang betul-betul berkaitan dengan apa yang mereka tanggung selama ini

v.            Berikan penerangan dan penjelasan yang betul-betul di fahami dengan jelas, mudah dan senang untuk diterima oleh mereka

vi.          Masa perundingan betul-betul ada situasi menang-menang. Ketepikan kepentingan kita sendiri dengan mendahulukan keperluan dan kemahuan mereka diselesaikan.

vii.        Tidak ada yang mustahil untuk di lakukan yang betul-betul boleh menghalang apa yang kita lakukan selama ini.

Tawarkan perkhidmatan yang terbaik. Jangan ambil kesempatan dan tawarkan janji produk kita boleh diterima oleh mereka walaupun masalah mereka tidak diselesaikan. Keikhlasan yang betul-betul di lakukan sudah pasti akan dapat banyak membantu karier kita dalam melakukan jualan. Tawarkan yang terbaik dengan penuh hikmah, berhemah dan tulus setiap kali melakukan jualan