Selamat datang semoga boleh dimanfaatkan bersama. Terima kasih atas luangan masa anda di sini :] | orang tengah melawat | Follow or Dashboard

Khamis, 17 Julai 2014

BERI FAEDAH KEPADA MEREKA?




Dahlah berpuasa kena lakukan jualan pula. tidak kira di tengah panas atau di timpa hujan semuanya perlu dilalui dengan sabar, tabah dan hati terbuka. Bukan untuk melecehkan atau menakutkan orang untuk melakukan jualan tapi sebenarnya merupakan satu tugasan atau pekerjaan yang mana kalau di lakukan dengan jujur dan ikhlas terdapat banyak ganjaran bukan setakat di dunia sahaja malah di akhirat sama mampu juga untuk di nikmati. Inilah kelebihan yang mampu di peroleh bagi mereka yang menjadikan pekerjaan dan karier bersatu dan berkait rapat dengan ibadah pada diri mereka.

Salah satu cara nya bagaimana kita yang melakukan jualan cukup mudah mendapatkan ganjaran apa yang dimaksudkan. Dilakukan sebegini adalah dengan cara yang berterusan dan konsisten sentiasa memberikan faedah kepada bakal pembeli ataupun pelanggan. Faedah yang di maksudkan ini bukan bermakna memberi keuntungan atau lebihan wang ringgit macam yang bank-bank berikan. Apa yang di maksudkan di sini adalah apa kah perkara yang perlu untuk kita melakukannya supaya bakal pembeli atau pelanggan mampu mendapat dan peroleh manfaat, kelebihan dan keuntungan hasil dari produk yang kita tawarkan kepada mereka.

Setelah wang ringgit dicurahkan untuk membeli dan menerima tawaran yang ditawarkan sudah pasti mereka berkehendakkan apa faedahnya lagi bagi mereka menerima tawaran yang di kemukakan. Tiada siapa yang mahukan rugi atau mudah diri mereka terjual begitu sahaja. Mesti mereka akan fikirkan apa lagi manfaat atau kelebihan yang mampu mereka jana hasil dari penerimaan tersebut. Semua orang nak kan yang lebih dan mungkin juga nak kan yang banyak melebihi dari sangkaan kita. Tapi ini lah realitinya yang perlu untuk kita fahami dan ketahui apa tindakan sewajarnya perlu untuk kita lakukan.

Berikan segala faedah yang baik untuk mereka semaksimum yang termampu. Bukan untuk menggadai maruah tapi dalam erti kata yang lain apa yang mampu untuk kita lakukan supaya bakal pembeli atau pelanggan tersebut merasa cukup seronok, percaya dan yakin dengan apa yang kita tawarkan. Ada sesuatu tindakan yang perlu kita ambil perhatian agar bukan sahaja produk yang perlu untuk di jual atau ditawarkan tetapi juga tahap perkhidmatan kita yang pasti sudah cukup mampu untuk memikat diri mereka. 

Saranan bagi mengetahui akan pengetahuan produk sememangnya amat di perlukan di samping mengetahui juga segala prosedur dan tata cara menjual yang telah di gariskan perlu untuk di ketahui. Jangan nanti apa yang kita lakukan nanti berlawanan dengan apa yang telah di tetapkan oleh pengeluar produk se olah-olah produk yang di tawarkan ini adalah produk kepunyaan kita pula. Seolah-olah produk tersebut adalah hak milik kita suka hati mengatakan boleh atau tidak boleh sahaja asalkan boleh di jual di kira sudah memadai.

Berikan yang terbaik, hulurkan segala manfaat dan kelebihan yang ada dari kita untuk mereka yang sanggup menerima tawaran yang di kemukakan. Lagi bayak faedah yang mampu mereka peroleh dari apa yang kita tawarkan lagi baik untuk kita dalam melakukan jualan. Sesiapapun akan lebih terpikat dan mudah tergoda andai kata produk yang mereka tawarkan sudah tentu memberikan pulangan yang baik dan banyak untuk mereka pergunakan. Lagi banyak faedah lagi banyak yang boleh mereka manfaatkan.